طرح سفت و سخت بدهید معماری مکان‌های مذهبی باید برای دو جنس عادلانه باشد و غیر از این، مجوز ساخت ندهید. معماری مکان‌های مذهبی قبلی را هم به‌تدریج عوض کنید.

حداقل در حوزهٔ زنان اجازهٔ فقاهت به خانم‌ها بدهید. 

روند تعلیم و تعلم در حوزه‌های علمیه را عادلانه و فراجنسیتی کنید.

کنگره‌های سالانه با حضور فقهای زن و مرد، جامعه‌شناسان، روانشناسان و هنرمندان برگزار کنید. مسائل جامعه را در میزگردهای این کنگره‌ها تحلیل کنید و امکان بحث و گفت‌‌وگوی مستمر بین حوزه و دانشگاه به وجود بیاورید.

از تولیدکنندگان لباس‌های پوشیده و محجبه حمایت کنید. هر شهر حداقل یک فروشگاه لباس‌های متنوع و پوشیده داشته باشد.

اگر هم بنا به ادامهٔ گشت ارشاد است، برخورد تحقیر یا توهین‌آمیز باید جرم‌انگاری شود. همهٔ مامورین مجهز به لباس دوربین‌دار باشند. تذکرات نباید محدود به محله‌های خاصی باشد.

حجاب را بخشی از یک کل ببینید و برای آن در سطوح مختلف مراتب قائل باشید. لازم نیست سطح حجاب در یک سینما یا کنسرت با فلان مکان مذهبی یا اداری یکی باشد.

حجاب را با چادر یکی ندانید.

آموزش به هر دو جنس را جدی بگیرید. اجازهٔ منبر رفتن به خانم‌های عالمه بدهید تا حداقل در مورد زنان و مسائل خانواده روی منابر عمومی و پرمخاطب صحبت کنند.

بخش‌های مرتبط به زنان و خانواده را در رساله‌های عملیه به‌روزرسانی کنید. هم خود فتاوا، هم لحن و کلمات.

طرح‌هایی که در مورد حجاب و مسائل زنان و خانواده در جامعه اجرا می‌شود باید مدام و مستمر ارزیابی شود. سیاست‌گذاری تمام نهادها و برنامه‌های مرتبط با زنان باید حتما با حضور نمایندگانی از زنان متخصص باشد.

و...


پ.ن: پروردگارا، برای ما راهی قرار بده که همزمان با اعتقاد به دین حق تو و نظامی که بر پایهٔ اصول آن دین است، با نادانان و کم‌خردان شیعه، در یک صف قرار نگیریم.