تلاجن

تو را من چشم در راهم...

۳ مطلب در آذر ۱۴۰۲ ثبت شده است

سوءتفاهم

ببینید این مزیتِ «اگه اراده کنی هرکاری می‌تونی انجام بدی» فقط برای حضرت باری‌تعالی تعریف شده. ما بقیه تو چهارچوب قوانینی که ایشون تنظیم کردن قدرت اعمال اختیار و اراده و اینا داریم. گفتم یادآوری کنم که راجع به این سوءتفاهم رایج بیش‌تر فکر کنیم✋


بعدنوشت: دایرهٔ اعمال ارادهٔ انسان، بسیار بسیار بسیار وسیعه. عرضم اینه شعاع این دایره بی‌نهایت نیست. همین.
۲۹ آذر ۱۴۰۲ ، ۱۶:۵۸ ۲ نظر موافقین ۹ مخالفین ۰
مهتاب

آجرک الله یا بقیه‌الله

چرا فاطمه(سلام‌الله‌علیها) باید برود پشت آن در؟ تا فقط شقی‌ترین باقی بماند و هرکس هنوز ذره‌ای ادب و دیانت در وجودش باقی مانده به معصیت کمتری دچار شود.

و شاید همچنین است راز آب آوردن قمر بنی‌هاشم در صحرای کربلا. شاید یکی‌دو نفر از لشکریان عمرسعد طوری که کسی نفهمد خود را از هجوم به سمت سقای فرزندان حسین(علیه‌السلام) کنار کشیده باشند؛ چرا که «این مرد فقط قصد دارد کودکان را سیراب کند. هروقت در میان کارزار آمد با او می‌جنگیم» و از نسل همان دو نفر مومنانی به دنیا آمده باشند.


خدا و ولی خدا، حجت را تمام می‌کنند و کوچک‌ترین نور وجودی انسان‌ها را بی‌پاسخ نمی‌گذارند. سلام خدا، انبیا، اولیا و فرشتگانش بر بانوی ما، پدر، همسر، فرزندان و مادر بزرگوارش که همهٔ اسلام و دیانت ما مدیون فداکاری‌ها و بزرگ‌منشی آن‌هاست. سلام بر آن‌ها که راه‌های هدایت‌اند و معادن علم و قله‌های بندگی. خدایا ما را در زمرهٔ شیعیانشان بنویس و در راهشان ثابت‌قدم بدار و مایهٔ سربلندی‌ و همراه و همنشین ایشان در دنیا و آخرت قرار بده...
۲۶ آذر ۱۴۰۲ ، ۱۸:۴۲
مهتاب

موقتا ثابت

اگه خدا بخواد می‌خوام از امروز چهل روز دعای جوشن صغیر بخونم به نیت حل مشکلات دنیای اسلام و به خصوص موضوع فلسطین. اگر شما هم دوست داشتید می‌تونید همراهی کنید. خوندن عادی دعا حدود نیم ساعت طول می‌کشه ولی می‌شه صوتش رو دانلود کرد و با سرعت بالاتر گوش داد که این زمان کم بشه.


+بخشی از متن دعا:

إِلٰهِى وَکَمْ مِنْ عَبْدٍ أَمْسىٰ وَأَصْبَحَ یُقاسِى الْحَرْبَ وَمُباشَرَةَ الْقِتالِ بِنَفْسِهِ قَدْ غَشِیَتْهُ الْأَعْداءُ مِنْ کُلِّ جانِبٍ بِالسُّیُوفِ وَالرِّماحِ وَآلَةِ الْحَرْبِ، یَتَقَعْقَعُ فِى الْحَدِیدِ قَدْ بَلَغَ مَجْهُودَهُ لَایَعْرِفُ حِیلَةً، وَلَا یَجِدُ مَهْرَباً، قَدْ أُدْنِفَ بِالْجِراحَاتِ، أَوْ مُتَشَحِّطاً بِدَمِهِ تَحْتَ السَّنابِکِ وَالْأَرْجُلِ، یَتَمَنَّىٰ شَرْبَةً مِنْ ماءٍ أَوْ نَظْرَةً إِلىٰ أَهْلِهِ وَوَلَدِهِ لَا یَقْدِرُ عَلَیْها، وَأَنَا فِى عافِیَةٍ مِنْ ذٰلِکَ کُلِّهِ، فَلَکَ الْحَمْدُ یَا رَبِّ مِنْ مُقْتَدِرٍ لَایُغْلَبُ، وَذِى أَناةٍ لَایَعْجَلُ، صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاجْعَلْنِى لِنَعْمائِکَ مِنَ الشَّاکِرِینَ، وَلِآلائِکَ مِنَ الذَّاکِرِینَ.

 خدای من، چه بسیار بنده‌ای که شب و روز را می‌گذراند درحالی که سختی جنگ و پیکار را با جانش تحمّل می‌کند و دشمنان از هر جانب او را با شمشیرها و نیزه‌ها و ابزار جنگ در محاصره آورده‌اند، در میان آهن تلاش می‌کند، نهایت کوشش را به‌کار گرفته، راه چاره‌ و گریزگاهی نمی‌یابد، از سختی جراحات بیمار شده یا در خون خویش زیر سم‌ها و لگدها غلطان گشته، جرعه آبی را آرزو می‌کند، یا یک نگاه به اهل و فرزندش را تمّنا می‌نماید، امّا توانی بر آن ندارد و من از همهٔ این‌ها در سلامت کاملم. پس تو را سپاس ای پروردگار توانای شکست‌ناپذیر و بردباری که شتاب نمی‌کنی، بر محمّد و خاندانش درود فرست و مرا بر نعمت‌هایت از شاکران و در برابر عطاهایت از یادکنندگان قرار بده.

+صوتش با صدای آقای فرهمند:


۱۱ آذر ۱۴۰۲ ، ۱۱:۱۷ موافقین ۱۲ مخالفین ۰
مهتاب