۱۶۰) ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
باورم نمی‌شه تو اوهایو و ایندیانا رو پشت‌بوم دانشگاه تک‌تیرانداز گذاشتن! ارزشی هست که برای غربیا نسبی نباشه؟!

۱۵۹) ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
۹۹.۹٪ آقایون و خانواده‌هاشون توقع یه دختر شاه پریون رو دارن که ازقضا انجام کارهای خونه وظیفهٔ قطعی و همیشگیشه. تلاش برای پیدا کردن اون ۰.۱ درصد هم زمان‌بر و خسته‌کننده است. فلذا.

۱۵۸) ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
عاقا من امروز یادم اومد ما‌ جدی‌جدی اسرائیل رو زدیم🫡 به امید جدی شدن بقیهٔ آرزوهای قشنگمون♥️

۱۵۷) ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
حماقت بشر ممکنه یه روز تموم بشه ولی سروصدای ساخت‌و‌ساز اطراف خونهٔ ما هرگز تموم نمی‌شه🤦🏻‍♀️

۱۵۶) ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
وای خدا اون کلیپی که یارو خیال می‌کنه ایران فقط هشت برابر اسراییل مساحت داره چقدر خوبه😂 آدم سیر نمی‌شه از دیدنش😂

۱۵۵) ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
چیزی که همه، مخصوصا ایرانیا، فلسطینیا و افغانستانیا باید یاد بگیرن اینه که هیچ کشور دیگه‌ای وظیفهٔ آباد کردن مملکت اونا رو نداره و وظیفهٔ اصلی به عهدهٔ خودشونه. حالا اگر کسی هم کمک می‌کنه دستش درد نکنه.

۱۵۴) ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
تا الان اخبار رو دنبال می‌کردم، سعی می‌کردم تعداد نمایش و پسند (لایک) مطالب مربوط به مقاومت رو بالا ببرم، به یکی دو تا خیریه که دارن تو فلسطین کمک‌رسانی می‌کنن کمک می‌کردم و البته براشون دعا هم می‌کردم. از الان باید اون بخش پیگیری اخبار رو کمتر کنم و به دعا اضافه کنم. واقعا دیگه اعصابم نمی‌کشه😔

۱۵۳) ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
با توجه به وحشی‌گری‌ای که از اسرائیلیا سراغ داریم حس می‌کنم احتمالا خبرهای سختی در راه باشه. ان‌شاءالله که خیره.

۱۵۲) ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
کاش یه روز چشمای کم‌بینا و نابینای اهالی دنیا به این همه اخلاق‌مداری شیعیان علی‌بن‌ابیطالب (علیه افضل صلوات المصلین)، حتی در جنگ، باز بشه.

۱۵۱) ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
موشک‌های ایران به کسی آسیب زده باشه یا نه، هردو به نفعمونه. تعجب می‌کنم سر این بحثه. 

۱۵۰) ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
همه حق دارن از جنگ بترسن، نگرانش باشن و از شنیدن اخبارش مضطرب بشن. این کاملا طبیعیه. ولی یادمون نره، ما شروع نکردیم و حتی بارها و بارها و بارها کوتاه اومدیم. ولی این روند رو نمی‌شد تا ابد ادامه داد. تا وقتی پایگاه تولید شر برقراره هیچ‌کدوم در امان نیستیم. ولی فریادها رو فقط باید سر اسرائیل و متحدینش کشید. اینو فراموش نکنیم.

۱۴۹) ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
حالا عدل همین که من تصمیم گرفتم یه مدت نرم تلگرام و توییتر ایران اسرائیل رو زد😂 پایان چالش رو اعلام می‌کنم😂🤦🏻‍♀️
پ.ن: ان‌شاءالله خدا برکت بده به این تلاش‌ها و مجاهدت‌ها و انقلاب عزیز ما رو هرچه زودتر متصل کنه به انقلاب جهانی حضرت حجت♥️🤲🏻

۱۴۸) ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
باید تلاش کنم یه مدت تلگرام، توییتر، اینستا و یوتیوب رو چک نکنم. از همین دقیقه (۱۹:۴۹) شروع می‌کنم ببینم تا کی می‌تونم دووم بیارم.

۱۴۷) ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
🥲

۱۴۶) ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
جنگ که بالاخره می‌شه. پیروزی هم که قطعا با ماست. فقط امیدوارم با کم‌ترین آسیب‌های ممکن باشه.

۱۴۵) ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
پریروز رفتم ختم مادر یکی از همکارا و دارم فکر می‌کنم روز احتمالی رفتن مامان و بابا خیلی سخته اگر تنها باشم. تا الان به نظرم تحمل رنج‌های تنهایی خیلی راحت‌تر بوده تا رنج‌های ازدواج. ولی این رنج احتمالی آینده خیلی بزرگه. همچنان البته فکر می‌کنم رنج ازدواج از اینم بزرگ‌تره ولی نه خیلی بزرگ‌تر. خدایا کاش خودت یه راهی جلوی پام بذاری. اگر هم قراره این رنج رو هم تنهایی تحمل کنم، لطفا توانش رو بهم بده. دختر بزرگ بودن و نداشتن همسر و برادر، اون لحظهٔ خاص رو واقعا خیلی سخت می‌کنه. شکی ندارم در این که از پسش برمیام؛ ولی قطعا له می‌شم و احتمالا مدت‌ها طول می‌کشه برگردم به حال عادی.

۱۴۴) ۲۲ فروردین ۱۴۰
کمی افسردگی و اضطراب در خودم حس می‌کنم. شایدم نوک کوه یخه.

۱۴۳) ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
پادکست «هم‌زن» ر پیشنهاد می‌کنم.

۱۴۲) ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
این که از «من مستاجرم؛ خانه‌ام بیت رهبری است» رسیدی به «خمینی قاتل پدر من بود» اون‌قدرام عجیب نیست. منتها این که این تغییرات بنیادی‌ت برای کسی مهم نیست، واقعا جالب و امیدوارکننده است.

۱۴۱) ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
:))))

۱۴۰) ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
چقدر قشنگه قنوت نماز عید فطر. یکی اون‌جا که به خدا می‌گیم بهترین چیزی که بندگان مخلصت ازت خواستن به ما بده که یعنی حتی این ناتوانی‌مون در فهمیدن و خواستن بهترین چیزها رو هم خود خدا جبران می‌کنه (و البته این مضمون پرتکراریه در ادعیهٔ ما). و یکی دیگه هم اون‌جا که از خدا می‌خوایم مشمول خیرهایی بشیم که حضرت رسول و خاندانشون (صلی‌الله علیه و آله و سلم) مشمول اون‌ها هستن. این واقعا نهایت انسان‌گرایی و شان و ارزش قائل شدن برای انسانه.

۱۳۹) ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
ماه مبارک نازنینم، درسته تو فهرست کسایی که از نعمت وجودت استفاده کردن جزء نفرات آخرم (اگر دقیقا آخرین نفر نباشم) ولی از ته قلبم دوست دارم بازم ادامه داشته باشی♥️🥲 اگر هم نداشتی لطفا واسطه شو بازم نفس کشیدن تو هوات رو تجربه کنیم و امسال، آخرین فرصت هم‌نشینی ما باهات نبوده نباشه🤲

۱۳۸) ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
سلام و رحمت و مغفرت بی‌پایان پروردگار عالم بر روح پاک شهید سید مرتضی آوینی عزیز♥️ پروردگارا به ما توفیق بده در دنیا پیرو مسیر این عزیزان و در آخرت همنشین‌شون باشیم🤲

۱۳۷) ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
عروسی‌های الان آدم رو دچار شرم نیابتی می‌کنه.

۱۳۶) ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
اسرائیلیا از انتقام ما می‌ترسن؟ اشکال نداره. این ترس هم می‌ریزه. هرچقدر بعد از ترور شهدای هسته‌ای، شهید خدایی، شهید فخری‌زاده و شهید سلیمانی پشیمون شدن، این دفعه هم پشیمون می‌شن. خلاصه‌ش اینه اسرائیل ضربه‌های مهلک می‌زنه و ما وعده‌های انتقام در طولانی‌مدت می‌دیم. چون به اندازهٔ انتقام سریع و فوری قدرت نداریم. هیچ‌وقت هم نداشتیم. البته من اینو از باب سرزنش نظام نمی‌گم. اون اتفاقا داره متناسب با توانایی‌ها و واقع‌بینانه تصمیم می‌گیره ولی باید قبول کرد دستمون بسته است.

۱۳۵) ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
لکن جوری نباشد در نقد/تخریب دگوریت، به دگوریت دچار شویم.

۱۳۴) ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
غرور ما یک بار برای همیشه در فرودگاه بغداد تکه‌تکه شد. بعد از آن فقط هربار از دنیا متنفرتر می‌شویم...

۱۳۳) ۱۳ فروردین ۱۴۰۳
خدا رحمت کنه مرحوم آیت‌الله فاطمی‌نیا رو. اون عمل مختصری که برای شب قدر توصیه کرده بودن، برای ما تنبلایی که تو عبادات هم دنبال مینیمالیسمیم واقعا راه‌گشاست:
یک سورهٔ واقعه، یک سورهٔ توحید و هفت مرتبه یاالله.
و بعدش هم من معمولا دعای «اللهم ادخل علی اهل القبور السرور» رو می‌خونم. کامل و جامع. [این دو تا هستهٔ مرکزی اعمال، بعد حالا جزییات دیگه‌ای هم به دلخواه اضافه می‌شه. مثل غسل، زیارت عاشورا، دعای افتتاح، استغفار، صلوات، صدقه، مطالعهٔ مفید و حتی فیلم و سریال مفید و...]
و البته که طولانی بودن اعمال، فضیلت خودش رو داره. این عجالتا برای ماها که ظرفیت مستحباتمون متاسفانه زیاد نیست.

۱۳۲) ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
آدم نباید از خدا طلبکار باشه.
#بدیهیات

۱۳۱) ۲ فروردین ۱۴۰۳
وقتی تازه با جرج اورول آشنا شدی: [البته در اصل یه جملهٔ دیگه می‌خواستم بنویسم ولی متاسفانه یا خوشبختانه ادب و حیا اجازه نمی‌ده]

۱۳۰) ۲ فروردین ۱۴۰۳
امسال قراره به امید خدا مسیر پادکست و کتاب صوتی رو هم امتحان کنم. فعلا با کست‌باکس شروع کردم. پادکست‌های «می» و «انسانک» علی‌الحساب.

۱۲۹) ۲ فروردین ۱۴۰۳
درودهای بی‌پایان خداوند بر مولفین مجموعهٔ «تاریخ پهلوی» انتشارات مدرسه که واقعا بهشون مدیونم.

۱۲۸) ۲ فروردین ۱۴۰۳
داداش تو همون الاغی که آدم مورد ۱۲۲ هست هم نیستی. رها کن تو رو جدت. انقدر که مرد آلفا تو ایران داریم آسمون ستاره نداره.

۱۲۷) ۲ فروردین ۱۴۰۳
این میزان از بی‌توجهی به افکار عمومی از انگلیسیا بعیده. یا نمی‌دونم، شاید هم بعید نیست و ماها رو زیادی با هوش و ذکاوت نداشته‌شون پر کردن. منتها اگر کل ماجرا هم ساختگی باشه، باز این روند به‌وضوح تو اجرا ایراد داره. وقتی همه‌جوره سرمایه‌گذاری کردی دختره ویترینت باشه، نمی‌تونی یهویی به این شدت فاز حریم خصوصی برداری یا بدتر از اون گاف‌های تصویری بدی و مخاطبی که خودت متوقع کردی و پرورش دادی گاو فرض کنی.

۱۲۶) ۲ فروردین ۱۴۰۳
چرا بیان کلا جمع نمی‌کنه بره که همه‌مون با آبرو از این وضع خلاص شیم؟!

۱۲۵) ۲ فروردین ۱۴۰۳
حسم نسبت به امسال تا این‌جا:

۱۲۴) ۲ فروردین ۱۴۰۳
اگه شما هم به خاطر تغییر نکردن ساعت اشتباه کردید و دو ساعت قبل اذان برای سحری خوردن بیدار شدید سلام🤚

۱۲۳) ۲ فروردین ۱۴۰۳
امیرخانی مصاحبه کرده با پادکست رادیو مضمون. یه جا بهش می‌گن پسرات چه کتابایی می‌خونن و چه توصیه‌ای بهشون می‌کنی برای کتاب‌خونی و اینا؟ فاز برمی‌داره که نه من نمی‌تونم در مورد حریم خصوصی‌شون صحبت کنم و بعدا می‌شنون و ممکنه دوست نداشته باشن و از این حرفا (که اصلا قبول) بعد دو‌سه بار تو همین مصاحبه می‌گه بچه‌ها باید برن هر غلطی (دقیقا همین تعبیر) دوست دارن بکنن و زیر سایهٔ پدرها نمونن و فلان. اون‌وقت برادر، بچه‌هات بشنون گفتی هر غلطی می‌خوان بکنن (اونم نه فقط یک بار) این برای روحیه‌ٔ لطیفشون ضرر نداره؟! چقدر آخه می‌تونی ادایی باشی بشر.

۱۲۲) ۲ فروردین ۱۴۰۳
داداش باور کن تو هم یه خری هستی مثل بقیه. بلکه‌م از بعضی جهات الاغ‌تر. این همه ادااطوار نداره که. کاش بعضیا جای این همه اعتمادبه‌نفس، چهار مثقال عقل و شعور و تواضع داشتن.

۱۲۱) ۱ فروردین ۱۴۰۳
غم‌انگیزترین و پوچ‌ترین لحظهٔ تحویل سال و روز اول سال هم تعلق می‌گیره به امسال. سعی کردم این حجم غم رو با خوردن شیرینی و کافئین و آجیل و میوه بشورم و خب، به‌کل بی‌فایده بود.

۱۲۰) ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
از سری سریال‌هایی که کم‌تر موردتوجه قرار گرفته ولی خیلی خوبه می‌تونم به Recipe for Farewell اشاره کنم. کره‌ایه و کلا دوازده قسمت. ۲۰۲۲، ۸.۳ تو IMDb.

۱۱۹) ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
یه وقتایی هم می‌گم بیخیال همه‌چی. یه شوهر پیدا کنم بشینم تو خونه خانومی کنم واسه خودم. آشپزی و مطالعه و ورزش و مراقبت پوستی و... . بیخیال هر نوع کار بیرون و استرسای تموم‌نشدنی‌ش.

۱۱۸) ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
اگر قصد دارید رژیم بدون قند و شکر (یا قند و شکر کم) رو شروع کنید، ماه مبارک فرصت خیلی خوبیه.

۱۱۷) ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
دنیای عجیبیه. طرف تو کرهٔ جنوبی مسلمون شده الانم پاشده رفته در مورد مردم فلسطین اطلاع‌رسانی کنه و حالا فرض کن این وسط شهید هم بشه. اون‌وقت عربای مسلمون اردن و مصر و امارات و عربستان، نشستن تماشا می‌کنن😑

۱۱۶) ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
حداقل کاری که ازمون برمیاد. دریغ نکنیم.

۱۱۵) ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
ولی نماز مغرب و عشای اول‌وقت قبل افطار>>>>>>>>>>

۱۱۴) ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
وای اینو نگفتم. شوهرعمه‌م یه مدت خیلی چاق شده بود الان کلی وزن کم کرده. داشتم به عمه‌م می‌گفتم چقدر بااراده و آفرین و اینا، گفت آره دیگه چون می‌خواستیم عضو جدید بیاریم تو خونواده‌مون دیگه تصمیم گرفت لاغر بشه و اینا. بعد من چی گفته باشم خوبه؟ گفتم عمه ببین به خاطر شما خودش رو لاغر نکرد ولی برای عروسش چرا😂 حالا به شوخی گفتم ولی واقعا گند زدم😂🤦🏻‍♀️ بیاین بهش فکر نکنیم🤣

۱۱۳) ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
عمه‌م عکس عروسشون رو نشونم داد و ناخودآگاه اولین چیزی که گفتم این بود که «عه، عمه، شما جوون‌تر از عروستون به نظر می‌رسید.» بعد البته تلویحا عذرخواهی کردم ولی نمی‌دونم خوشحال شد یا ناراحت🤷🏻‍♀️ حالا خودش یهو موقع خداحافظی پرید عکس نشونم داد. من اصلا چیزی نگفته بودم😂

۱۱۲) ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
خدایا چی می‌شه اگه باقی‌موندهٔ سال‌های غیبت رو به حرمت معصومیت بچه‌های غزه به ما ببخشی و صاحبمون رو برسونی؟... یا غیاث المستغیثین... صبر و طاقت ما تموم شده دیگه... به خودت قسم دیگه نمی‌کشیم... نمی‌تونیم... حتی تحمل دیدن عکسا و فیلمای گهگاه و کوتاه رو هم نداریم... خدایا به حق همین روز عزیز جمعه، به حق اولین جمعهٔ ماه عزیز و مبارکت، مولای ما رو برسون...

۱۱۱) ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
انیمهٔ سریالی‌ای که می‌بینم یکشنبه‌ها میاد. هفتهٔ قبل تا چهارشنبه طول کشید تا زیرنویس قسمت جدیدش بیاد و من هر روز چند بار نگاه می‌کردم ببینم کی منتشر می‌شه. اون‌وقت این هفته که همون یکشنبه اومده، تا همین الان ندیدمش چون دوست نداشتم زود ببینم و تموم شه:/ چیه این آدمی‌زاد واقعا.

۱۱۰) ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
چرا نباید خودمون رو از کسی بهتر بدونیم به روایت تصویر:
چه بسا که این آدم به خاطر دعای مادرش عاقبت‌به‌خیر بشه و من نوعی بدبخت. یا مثلا میزان نفرت من از حسن روحانی مشخصه ولی یادمه یه مصاحبه‌ای بود با مادرش که ایشون تعریف کرده بود از ادب و تواضع پسرش نسبت به مادر. خلاصه که افکار و عملکردها رو نقد می‌کنیم و حتی لازم باشه بدوبیراه هم می‌گیم ولی نهایتا این‌طور نیست که خودمون رو از کسی بهتر بدونیم یا خیال کنیم ما حتما عاقبت‌به‌خیریم و بقیه جهنمی.

۱۰۹) ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
۱۴۰۳ رو سال «کاهش زمان حضور در اینترنت و افزایش مطالعه» اعلام می‌کنم🙌

۱۰۸) ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
سحری پیشواز ماه مبارک رو با پلوی کله‌پاچه‌ای شروع می‌کنیم و به‌به! به این می‌گن یه افتتاحیهٔ خوب😌

۱۰۷) ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
تو کلهٔ اونی که پیشنهاد جریمهٔ سه میلیون تومنی برای برداشتن روسری داده، جای مغز چی می‌تونه باشه؟🤔

۱۰۶) ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
از نظر روحی به یه خونهٔ جدا از مامان و بابا و یه هم‌خونهٔ آقا احتیاج دارم. هرکی بره سر کار خودش، کارای خونه رو عادلانه تقسیم کنیم، با هم دوست باشیم و به هم کمک کنیم ولی نهایتا کاری به کار همم نداشته باشیم 🤝

۱۰۵) ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
ظاهر هیچ آدمی‌زادی بی‌نقص نیست و نباید در این جهت تلاش کرد.

۱۰۴) ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
وات داز ایت مین؟🤷🏻‍♀️🤔

۱۰۳) ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
تاثیر آقای رائفی‌پور همون‌طور که دکتر امینی گفت نشون‌دهندهٔ ابتذال امر سیاسیه. اما مقصر این ابتذال سیاسیون هستن. اون کسی که باید سرزنش بشه هم اونان. باز البته حتی ابتذال ما هم درجات فرهیختگی خودش رو داره و از تاثیر بیست‌درصدی‌ای که فلان رقاص و خواننده روی انتخابات آمریکا داره (یا می‌گن داره) کیلومترها جلوتره. در مورد خود پدیدهٔ رائفی‌پور یا آقای عباسی هم باید بگم اخلاص و تلاش این دو نفر غبطه‌برانگیزه و اغلب منتقدینشون در هر دو مورد ازشون عقب‌ترن. گرچه که خود من روندهای معمول و آکادمیک رو بیش‌تر می‌پسندم.

۱۰۲) ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
این که ممکنه رسایی یا نبویان رییس مجلس بشن یکم غم‌انگیزه. می‌شه اسمش رو گذاشت چرخهٔ رادیکالیسم. امیدوارم رو همون قالیباف یا حتی ثابتی به توافق برسن.

۱۰۱) ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
واقعا مارشمالو کیفیت یه روز معمولی رو ۸۷ درصد افزایش می‌ده☺️

۱۰۰) ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
مامانم اومده می‌گه جبههٔ پایداری کیا می‌شن؟ می‌گم هیچی، یه مشت خل‌و‌چل. البته آدم خوب هم بینشون هست😌 جریان‌شناسی سیاسی فقط توسط این کاربر😂

۹۹) ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
خواب آقا رو دیدم دم صبح. یه انگشتر سبز دستشون بود که خیلی خوشگل بود و دلم خواستش. داشتم باهاشون صحبت می‌کردم و گفتم من الان از کربلا میام و براتون دعا کردم. بعد بدون این که چیزی بگم ایشون انگشترشون رو درآوردن و بهم دادن. از خوشحالی و هیجان از خواب بیدار شدم و یکم بعد صدای اذان صبح اومد. خیلی قشنگ بود🥲🥲🥹 [تعبیر: اول صبح پا شدیم رفتیم رای دادیم به خاطر ایران قشنگمون✌️🙌♥️🇮🇷♥️]

۹۸) ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
نظام اقتصادی اسلام که در اون تو به عنوان یه خانم «وظیفهٔ» کار کردن نداری بسیار لذت‌بخشه. من البته شخصا هیچ‌وقت تجربه‌ش نکردم و ظاهراً قرار نیست در آینده هم تجربه کنم. ولی کلا این که پول درآوردنت به عنوان یه خانم اختیاری باشه و نه اجباری، واقعا قشنگه.

۹۷) ۹ اسفند ۱۴۰۲
بهترین قسمت تبلیغات، اون‌جاییه که تیکه‌به‌تیکه تو مسیر هرروزهٔ من ستاد انتخاباتیه و آهنگای وطن‌پرستانه پخش می‌کنن🫡🇮🇷♥️ عشق می‌کنما🥰☺️😍

۹۶) ۹ اسفند ۱۴۰۲
خانم پابه‌ماه اومده یه آزمایشی داره، بعد به من می‌گه درد داره؟ می‌گم نمی‌دونم والا تا حالا انجام ندادم🤦🏻‍♀️ آخه این چه جوابی بود زن؟ حالا انقدر هم لازم نیست صادق باشی با مریضا😂

۹۵) ۷ اسفند ۱۴۰۲
عکس و فیلم بچه‌ها و نوجوونای غزه که دست یا پاشون رو از دست دادن می‌بینم و خیلی بی‌رحمانه فکر می‌کنم کاش شهید شده بودن😭

۹۴) ۴ اسفند ۱۴۰۲
آیا در موضوع فلسطین حجت بر بشریت تمام نشده؟ بعد از اتمام حجت می‌دونید چی می‌شه؟ نزول عذاب.

۹۳) ۴ اسفند ۱۴۰۲
چند نفر از توییتریا هستن که دوست دارم از نزدیک ببینمشون. نه که الزاما باهاشون هم‌کلام شم ولی دوست دارم ببینمشون. 

۹۲) ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
دنیای سرمایه‌داری حق داره ما رو مسخره، تحقیر و له کنه. این همه شخصیت رسانه‌ای از غزه فیلم و عکس می‌ذارن، اینترنت دارن، اینستا و توییتر و همه‌جا هم کارهاشون هست و آب از آب تکون نمی‌خوره. از چی ما باید بترسن؟ حتی لازم نیست این آثار رو حذف و سانسور کنن. اصلا اینستا خودش بهم پیشنهاد می‌ده ببینمشون! تحقیر از این بیش‌تر؟

۹۱) ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
از این به بعد با هرکس به اندازهٔ لیاقتش مهربونم و گرم می‌گیرم. چند نفری هم کلا از ذهن و قلبم پاک شدن و با این تصمیم احساس آرامش بیش‌تری دارم. تا الان دوستشون داشتم (هرچند کم) و به همین دلیل تلاش می‌کردم محبت و طوری رفتار کنم که ازم دلخور نشن و در مقابل بدی‌شون خوبی می‌کردم و... . منتها لیاقت نداشتن. لیاقت کوچیک‌ترین حد محبت کردن من که سلام کردن باشه رو هم نداشتن. علاقه و احترامم براشون به صفر رسید و با قلبی آرام امیدوارم تاوان این همه بدی و بی‌حرمتی رو دیر یا زود تو زندگی‌شون پس بدن. پایان دورهٔ زیادی مهربون بودن✌️✋

۹۰) ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
والا اسم فیلم هندی بد در رفته. و الا آثار غربی و شرقی پُرَن از روند هپروتی حوادث داستانی. آخرین مورد؟ «کلاس‌های درس شیمی». فیلم هندی با اداهای مرسوم آمریکایی.

۸۹) ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
جمهوری اسلامی عزیزم، من به امید خدا نه‌تنها رای می‌دم بلکه حداکثر انعطافم رو به خرج می‌دم که رایم سفید نباشه. رای کامل واقعی من برای تو♥️

۸۸) ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
به خاطر اونچه که در غزه در جریانه، بشریت باید منتظر بلای جدیدی باشه. دیر یا زود.

۸۷) ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
متاسفانه امسال هم جمهوری اسلامی ساندیسی چیزی به ما نداد. عوضش خودم برگشتنی رفتم گاتا و سولاتهٔ کاراملی خریدم که معلوم بشه کت تن کیه😌

۸۶) ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
بعد از تنهایی کافه ‌و سینما رفتن، امشب قفل مرحلهٔ کنسرت رفتن تنهایی هم باز شد. [البته کافه‌هه در واقع یه شیرینی‌فروشی بود که من توش بستنی خوردم ولی درکل]

۸۵) ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
یه عده رو دارن قتل‌عام می‌کنن و نهایت کاری که از دستشون برمیاد، ثابت کردن انسان بودنشون به دنیاست. باید مراقب باشن وسط جنگ و آوارگی و نسل‌کشی، مرتب و زیبا و مودب و منطقی موضوع رو توضیح بدن تا انسان غربی مطمئن بشه اینا آدمن. انسان غربی‌ای که منتظره کوچیک‌ترین حرف غیرمودبانه‌ای در مورد یهودیا بشنوه تا شروع کنه به ریختن اشک تمساح. از صمیم قلب دعا و آرزو می‌کنم تک‌تک کشورهایی که به این غدهٔ سرطانی به هر شکلی کمک می‌کنن به فجیع‌ترین بلایای زمینی و آسمانی دچار بشن.

۸۴) ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
عرب معتقده بامرام و متعصبه. حالا تعصبش رو چیه؟ رو اسم جعلی خلیج فارس و جام ملت‌های آسیا و قر و فر عربی. درحالی که بیخ گوشش چندین هزار نفر از مردم غزه (که هم عربن و هم سنی و دیگه بهونه‌ای نمی‌مونه) دارن شکنجه و کشته می‌شن. خاک بر سر ترسو و بی‌عرضه و بی‌وجودشون کنن که اگر فقط همین مصر و اردن دست از خیانت برداشته بودن، نصف بیش‌تر مشکلات حل شده بود.

۸۳) ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
جانان من اندوه غزه کشت ما را...

۸۲) ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
برای فینال بیشتر ترجیح می‌دم قطر ببره. اردنیا تو قضیهٔ فلسطین خیلی بی‌شعوری به خرج دادن. ضمن این که قطریا تلاش کرده بودن جام جهانی رو سالم و اخلاقی برگزار کنن.

۸۱) ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
به هرحال طبق الگوی توسعه هم حساب کنیم، خوبه کنار ژاپن و کره باشیم😌

۸۰) ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
چقدر این فوتبال بیهوده است. بحثایی که بعد از بازی می‌شه از خودشم بیهوده‌تره. لغو واقعی.

۷۹) ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
حجم رانت و پارتی و سهمیه در مملکت، ریشه‌یابی بسیاری از مشکلات رو ماقبل‌ تحلیل و گفت‌و‌گو می‌کنه.

۷۸) ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
در راستای مورد قبل، انیمهٔ سریالی "Apothecary Diaries" رو هم پیشنهاد می‌کنم. البته در حال پخشه همچنان.

۷۷) ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
آیا از نداشتن فیلم‌های مناسب برای تماشا رنج می‌برید؟ ما به شما مستند «سیارهٔ زمین» بی‌بی‌سی را پیشنهاد می‌کنیم.

۷۶) ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
ابی هم یکی از اونایی بود که استعدادش حروم شد واقعا. اون صدای قدرتمند و فوق‌العاده، اون‌وقت انتخاب شعر و آهنگ‌سازی اون‌جور.

۷۵) ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
در آستانهٔ سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد موج جدید عصبانی کردن مردم با شیوه‌های جواب‌پس‌دادهٔ تذکر حجاب هستیم. باور کنید بی‌فکری هم خودش جرمه😑

۷۴) ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
سلام بر دههٔ فجر گرامی انقلاب اسلامی عزیز♥️🇮🇷♥️
می‌فرماد:
دامن دوست به صد خون دل افتاد به دست
به فسوسی که کند خصم، رها نتوان کرد
ان‌شاءالله لیاقت داشته باشیم قدر این نعمت رو بدونیم و جزء یاوران نهضت باشیم تا رسیدن به قله✌️🙌

۷۳) ۷ بهمن ۱۴۰۲
یه جور پستی شخصیتی هم هست که طرف مقابل هرچقدر بیش‌تر بهت احترام می‌ذاره، تو وقیح‌تر و بی‌ادب‌تر می‌شی و احترام اون آدم رو می‌ذاری به حساب ضعفش. خدا نصیب گرگ بیابون نکنه مواجهه با این نوع جونورا رو.

۷۲) ۷ بهمن ۱۴۰۲
از پیگیری حق‌ و حقوق مالی‌م متنفرررررررررررررررررم. حتی اگه در حد پرسیدن این باشه که چه زمانی فلان مبلغ واریز می‌شه. کاش می‌شد نصف حقوقم رو بدم ولی لازم نباشه این کارا رو انجام بدم😭

۷۱) ۷ بهمن ۱۴۰۲
آدما واقعا جالبن. تو رو رسما یا تلویحا بابت نرسیدن به چیزهایی سرزنش می‌کنن که با توجه به شرایطتت تقریبا غیرممکن بوده بتونی بهشون برسی و خودت از این نرسیدنه بیش‌تر از هرکسی عذاب کشیدی و می‌کشی. مثل این که یه کودک کار رو سرزنش کنی که چرا رتبهٔ تک‌رقمی کنکور نشده. همین‌قدر احمقانه و بی‌معنی.

۷۰) ۷ بهمن ۱۴۰۲
می‌خواستم یه نماگرفت بذارم سرعت دانلودم رو ببینید (بعد یک ساعت و بیست دقیقه فقط حدود دویست‌و‌هشتاد مگ دانلود شده🫠)منتها عکسه بارگذاری نمی‌شه از بس سرعت نت پایینه😂

۶۹) ۶ بهمن ۱۴۰۲
چرا نت برای دانلود به فنا رفته؟🤦🏻‍♀️سرعت نتم با وی‌پی‌ان بیش‌تره تا حالت عادی😑

۶۸) ۶ بهمن ۱۴۰۲
اول تا خرتناق آدما رو از ظاهرشون متنفر کنید و با ارائهٔ مداوم الگوهای زیبایی دست‌نیافتنی، یکسره بهشون حس ناکافی بودن بدید. بعد که دیدید تعداد زیادی از آدما از خودشون و ظاهرشون ناراضی‌ان و این موضوع باعث آسیب‌های جدی شده حالا تندتند زوج مرد سفید_زن غیرسفید بسازید بلکه بشوره ببره. حتما موفق می‌شید. خیلی باورپذیر و تاثیرگذاره آخه😏

۶۷) ۵ بهمن ۱۴۰۲
یه نوشته پیدا کردم مال سال اول ابتداییم. نشستم استراتژی نوشتم چطوری باید با فلانی بازی کنم. ملاحظه بفرمایید:

«اول به .... می‌گوییم که بیاید و اسباب‌بازی‌هایش را بیاورد. بعد می‌گوییم که غایم‌موشک‌بازی کنیم و سپس او را گرگ می‌کنیم. قبل از گرگ کردن .... جاهایی پیدا می‌کنیم که برای غایم شدن مناسب باشد. و بعد یک‌جا خود انتخواب می‌کنیم و به .... نمی‌گوییم و سپس اسباب‌بازی‌ها را در آن‌جا می‌گذاریم و سپس همان‌جا قایم می‌شویم. .... که رفت جاهای دیگری را نگاه کند ما از آن مهل دور می‌شویم.»

از علاقه‌م به کلمهٔ «سپس» و نقطه‌های جدایی که برای کلمات استفاده کردم و دو نوع املا برای کلمهٔ «قایم» که بگذرم، ظاهرا با این روش قرار بوده هم اسباب‌بازی‌ها رو تصاحب کنم هم قایم‌باشک رو ببرم :)) بدیش اینه اصلا یادم نمیاد قضیه رو. حتی اسمی که به عنوان هم‌بازیم نوشتم رو هم یادم نمیاد کی بوده. شایدم دوست خیالی یا جن و پری‌ای چیزی بوده :دی

۶۶) ۴ بهمن ۱۴۰۲
امروز ۸۷ درصد احساس خنگ بودن دارم.

۶۵) ۲ بهمن ۱۴۰۲
فکر می‌کنی زخم رو بخیه زدی و درمان کردی، ظاهرا هم جوش خورده و دیگه علایمی نداره و فقط جاش مونده. منتها هرچندوقت‌یک‌بار سر باز می‌کنه و از نو به درد و تورم و خون‌ریزی و چرک کردن می‌افته. و ظاهرا قراره تا دم مرگ این وضعیت ادامه داشته باشه...
خدایا شکرت، به خاطر همه‌چیز و از جمله به خاطر این زخم‌های دائمی خوب‌نشدنی...

۶۴) ۲ بهمن ۱۴۰۲
نظر نامحبوب این که محمدرضا گلزار بازیگر خوبیه و من هیچ‌وقت نفهمیدم اینا که انقدر بازیاش رو مسخره می‌کنن منظورشون چیه. بازیش تو کدوم فیلمش دقیقا بد و از متوسط سینمای ایران پایین‌تره؟

۶۳) ۱ بهمن ۱۴۰۲
به سلامتی دوباره وارد یکی از اون دوره‌های «چقدر همه خوشبخت و خوشگل و موفقن و فقط من بدبختم» تو زندگیم شدم.

۶۲) ۳۰ دی ۱۴۰۲
چقدر این دنیا حقیر و متعفنه وقتی وضع مردم غزه رو می‌بینیم و هیچ‌ کاری ازمون برنمیاد جز دعا و صبر. خدایا نکنه داریم قسی‌القلب می‌شیم و حواسمون نیست؟😨خودت بهمون رحم کن خداجون😥

۶۱) ۲۹ دی ۱۴۰۲
اون موقع که یه دونه بچه داشتن نوشته بود به خاطر صرفه‌جویی تو هزینه‌ها به دختر و شوهرم گفتم بدون اجازه و هماهنگی با من از تو یخچال چیزی برندارن.  و خب، الان سه تا بچه دارن.
اگر هم به این روش بی‌فکر افزایش جمعیت اعتراض بکنیم مخالف دین و خدا و پیغمبر می‌شیم. شیعه، نسل قوی می‌خواد نه فقط توده‌های آدم‌هایی که به خاطر مشکلات مالی از انواع و اقسام فرصت‌های رشد محروم شده باشن. چرا یهودیا انقدر قدرت دارن تو دنیا؟ یکی از دلایلش ثروتشونه و بزرگ کردن بچه‌هاشون تو شرایط رفاهی. تحصیل تو بهترین دانشگاه‌ها و در نتیجه توانمند و قدرتمند بودن. فقر، روی توانایی‌های شناختی آدم‌ها تاثیر منفی می‌ذاره عزیزانم. حالا هی تفاسیر بی‌معنی از رزاق بودن خدا برای خودتون و بقیه بسازید.

۶۰) ۲۹ دی ۱۴۰۲
زنگ زدم یه ساعت با رها و دو ساعت با فاطمه حرف زدم و الان حس بهتری دارم🙌✌️

۵۹) ۲۶ دی ۱۴۰۲
رحمت و مغفرت خداوند بر همهٔ مدافعین ایران عزیز🇮🇷♥️

۵۸) ۲۲ دی ۱۴۰۲
قبل ازدواج از پسره بپرسید انجام کدوم کارها تو خونه‌شون به عهده‌شه. اگه من‌‌ومن کرد یا کارایی که گفت چرت‌و‌پرت بود بدونید بعد از ازدواج هم به احتمال خیلی زیاد توقع داره عمدهٔ کارا با شما باشه. بله، ممکنه بعد ازدواج تغییر کنه ولی جونتون به لبتون می‌رسه تا این اتفاق بیفته (اگر تازه بیفته).

۵۷) ۲۲ دی ۱۴۰۲
تلگرام این‌طوریه که با خودت می‌گی از این بهتر و خفن‌تر امکان نداره و همون‌موقع با یه ویژگی جدید غافلگیرت می‌کنه :)

۵۶) ۲۲ دی ۱۴۰۲
راستش بیش‌تر به نظر می‌رسه دارید خودتون رو گول می‌زنید و توجیه می‌کنید.

۵۵) ۲۱ دی ۱۴۰۲
شرط پذیرش نمایندگی تیپاکس اینه که هیچ‌وقت جواب تلفن رو ندی؟

۵۴) ۱۸ دی ۱۴۰۲
خلاقیت و شجاعت و پیگیری آدمای معمولی تو دنیا برای روشنگری در مورد موضوع فلسطین واقعا حیرت‌انگیز و دوست‌داشتنیه. مخصوصا اون عده که خودشون یهودی‌ان.

۵۳) ۱۸ دی ۱۴۰۲
انقدر حساس، انسان‌دوست‌، آرمان‌گرا و مطالبه‌گرن که «اشتباه غیرعمدی» رو هرگز نمی‌بخشن و فراموش نمی‌کنن و الخ، منتها «جنایت تعمدی» رو به‌راحتی توجیه می‌کنن و حتی بابتش خوشحال می‌شن :)

۵۲) ۱۶ دی ۱۴۰۲
یادم اومد آقای موزون دو تا خواب نقل کرده بود تو صفحه‌ش. یکی از شهید سلیمانی و یکی دیگه از یکی از شهدای هواپیمای اوکراینی که هر دو به فرد خواب‌بیننده (دو نفر متفاوت) گفته بودن لحظهٔ شهادت براشون اصلا دردناک نبوده. یک گل بهشون دادن، بو کردن و این‌طوری اتفاق افتاد.
و یادم افتاد آقای رحیم‌پور گفته بودن هیچ‌کدوم از اهالی بهشت دوست ندارن برگردن دنیا جز شهید. دوست داره برگرده و لحظهٔ شهادتش رو دوباره تجربه کنه بس که لذت‌بخش بوده.
خلاصه که، اونا جاشون و حالشون خوبه. ما نگران خودمون باشیم...

۵۱) ۱۳ دی ۱۴۰۲
خدا رو شکر که دلیل مرگ ما رو دوست داشتن دوستانش قرار داده...

۵۰) ۱۳ دی ۱۴۰۲
واقعا از نظر روحی نیاز دارم ۱۳دی رو ۱+۱۲دی صدا کنم... [این مورد قبل از مطلع شدن من از اتفاق کرمان نوشته شده و ارتباطی به اون مسئله ندارن]

۴۹) ۱۳ دی ۱۴۰۲
خداوند حفظ کنه و برکات روزافزون بده به جناب مهدی تکلو. خیلی مهمه بین آقایون هم آدم‌هایی باشن که موضوع رو به همون شکلی که باید فهم کنن. اگه فقط همه‌ش ما خانوما بگیم کافی نیست.

۴۸) ۱۳ دی ۱۴۰۲
الان که دارم اینا رو می‌نویسم ۱۳دی۱۴۰۲ه. ساعت ۱:۱۸ بامداد. دو دقیقهٔ دیگه عزیز ما به آسمون پر می‌کشه... چقدر خوبه ماها از آینده خبر دقیق نداریم... اون‌طوری عذابش خیلی بیش‌تره... . 
شد ۱:۲۰...

۴۷) ۱۲ دی ۱۴۰۲
آقایون محترم، تمام جملاتی که با محتوای «نه، من راضی نیستم خودتو به زحمت بندازی واسه روز زن» می‌شنوید، با هر نوع جمله‌بندی و به هر شکلی، به معنای واقعی کلمه باد هواست. حتی اگه همسر یا مادرتون قسم هم خورد باور نکنید. کادو بخرید. تا جایی هم که توان دارید گرون بخرید.
و من‌الله توفیق✋

۴۶) ۶ دی ۱۴۰۲
چرا بعضیا انقدر ادااصولی‌ان؟😑

۴۵) ۲ دی ۱۴۰۲
جوشن صغیر رو می‌خونید؟ برای قسمتای اول دعا اگر دشمنی تو زندگی شخصی به ذهنتون نمی‌رسه که اون خصوصیات موردتوصیف رو داشته باشه، می‌تونید شیطان رو تو ذهنتون بیارید. یا همین غربی‌ها رو. توصیفات مناسب این دو تا هم هست.

۴۴) ۲ دی ۱۴۰۲
مورد قبل رو نوشتم و یادم اومد مردم غزه تو این سرما زیر یه تیکه پلاستیک دارن شبا رو می‌گذرونن و رو زمین سرد می‌خوابن و خب، همین ذوق ساده هم کوفتم شد😣 لعنت به باعث و بانی‌های این وضعیت...

۴۳) ۲ دی ۱۴۰۲
پس‌زمینهٔ گوشی و لپ‌تاپ، پس‌زمینهٔ گفت‌وگو و رنگ پوستهٔ تلگرام و پوستهٔ بادصبا رو زمستونی کردم❄️⛄🌨️ سلام به زمستون زیبای نقره‌ای و آسمون شفاف پرستاره‌ش🌟🙌

۴۲) ۳۰ آذر ۱۴۰۲
حوصلهٔ هیچ مدل انعطافی رو تو این قضیه ندارم. کسی که به جنایت‌های اسرائیل واکنشی نداره و حتی یک کلمه تو صفحات اجتماعی فعالش در مورد این قضیه حرف نمی‌زنه، اصولا و اساسا آدم نیست.

۴۱) ۳۰ آذر ۱۴۰۲
خدایا منو ببخش که تو اینستا نمی‌تونم خبرنگارا و بلاگرای فلسطینی رو دنبال کنم. خودت می‌دونی توان دیدن روزانهٔ اون همه پلیدی و جنایت رو ندارم😭

۴۰) ۲۸ آذر ۱۴۰۲
آمارگیر بیان از کار افتاده؟ به سلامتی :) کم‌کم منتظر باشیم بیرونمون کنن؟ :)

۳۹) ۲۶ آذر ۱۴۰۲
این فاطمیه فهمیدم این که سلام کنی و جواب سلامتو (بیخود و بی‌جهت و به ناحق) ندن چه شکلیه. الحمدلله.

۳۸) ۲۳ آذر ۱۴۰۲
به خدا که ما دسته‌جمعی مستحق عذابیم به خاطر اون‌چه که در غزه در جریانه و ماها فقط تماشاش می‌کنیم... پروردگارا، به حقارت و زبونی ما رحم کن😣 [بدیهیات: اون اقلیتی که دارن واقعا کاری انجام می‌دن طبیعتا تو این دسته نیستن و منظور من از «ما» شامل اونا نمی‌شه]

۳۷) ۲۰ آذر ۱۴۰۲
اینو بگم تا یادم نرفته. همین وضعیت آقای نوری برای جواب دادن به اونا که از شدت فلاکت به بزک کردن ساواک افتادن کافیه. بقیهٔ شواهد و پرونده‌ها به کنار.

۳۶) ۲۰ آذر ۱۴۰۲
داشتم در مورد نادیا مفتونی و حسین نوری می‌خوندم و خدای من، چقدر زندگی این دو نفر عجیب و دوست‌داشتنیه. چقدر هردوشون فوق‌العاده‌ان و چقدر این خانم به تصویر من از زن تراز و ایدئال نزدیکه. خدایا شکرت که با همچین آدم‌های بزرگی هموطنیم. به ما هم کمک کن بتونیم همین‌قدر زیبا زندگی کنیم...

۳۵) ۱۳ آذر ۱۴۰۲
دلایل اقتصادی و فرهنگی مختلفی که باعث می‌شه پسرها از خیر تشکیل خانواده بگذرن، لبهٔ دومی داره که پایین اومدن اعتماد‌به‌نفس دخترها است. در واقع تو این شرایط در حالی که اغلب پسرها می‌دونن مشکل چیه، ولی دخترها همه‌چیز (از جمله مسئولیت نابه‌سامانی‌های فرهنگی-اقتصادی جامعه) رو به خودشون می‌گیرن. و خب، این بده.

۳۴) ۱۳ آذر ۱۴۰۲
دیروز یک عدد هیوندای توسان سبز دیدم و الله‌الله از زیبایی این ماشین🥲

۳۳) ۱۲ آذر ۱۴۰۲
لودگی خالص و صادقانهٔ اینستاگرام به روشنفکری دلقک‌مآبانهٔ توییتر ترجیح داره واقعا.

۳۲) ۱۱ آذر ۱۴۰۲
کراش جدید خوراکیایی:
سولاتهٔ کاله (بهترین طعمش کاراملی‌شه) + گاتای گردویی

۳۱) ۱۰ آذر ۱۴۰۲
بچه‌های انجمن دانشگاه سابقم از اول جنگ غزه هیچ برنامه‌ای برای این قضیه نداشتن. تو این مدت اردوی پینت‌بال گذاشتن و مسابقهٔ خیریهٔ آشپزی و غرفهٔ عکاسی با دانشگاه برای ورودی‌های جدید و... . وضعیت عجیبیه. تو خونه و مسجد و مدرسه به اینا چی یاد می‌دن؟ تازه اینا دغدغه‌مندا و مذهبی‌تران.

۳۰) ۱۰ آذر ۱۴۰۲
زیباکلام یه جوری نفهمه که من همه‌ش حس می‌کنم دوربین‌مخفی‌ای چیزیه. #جدی

۲۹) ۱۰ آذر ۱۴۰۲
قوم برگزیده؟ حتما برگزیده‌ان. منتها برگزیدهٔ شیطان.

۲۸) ۵ آذر ۱۴۰۲
بلک فرایدی و درد. بلک فرایدی و کوفت. اون موقع که عقل تقسیم می‌کردن معلوم نیست کدوم جهنم‌دره‌ای بودید که نتیجه‌اش شده این.

۲۷) ۲۷ آبان ۱۴۰۲
ما مسلمانیم به اسلام خمینی.

۲۶) ۲۳ آبان ۱۴۰۲
فانتزی؟ عروسی بگیرم تو سالن آهنگای مقاومت پخش کنم.

۲۵) ۲۲ آبان ۱۴۰۲
آرزو؟ برم غزه تو یکی از بیمارستان‌هاشون کار کنم.

۲۴) ۱۹ آبان ۱۴۰۲
یه سری فقط باید بشینم خدا رو شکر کنم موضوع فلسطین برام عادی نشده.

۲۳) ۱۸ آبان ۱۴۰۲
باید کلمهٔ «حجاب» رو تو همهٔ شبکه‌های اجتماعی‌م مسدود کنم (و کاش می‌شد). حالم دیگه داره به هم می‌خوره.

۲۲) ۱۷ آبان ۱۴۰۲
ولی به نظر من خدا از اون چیزی که اغلب آقایون آخوندا می‌گن خیلی خیلی خیلی زیباتر، دوست‌داشتنی‌تر، منطقی‌تر، منصف‌تر، باهوش‌تر و مهربون‌تره. خیلیاشون خدا رو به اندازهٔ خودشون کوچیک می‌کنن. نه رسما و صراحتا؛ ولی تلویحا. و البته که این نظر رو به‌ واسطهٔ خوندن افکار و نظریات یک گروه دیگه و البته اقلیت از همین آقایون آخوندا دارم که خدا حفظ و زیادشون کنه ان‌شاءالله. در ادامه هم انحصار جنسیتی موضوع برداشته بشه به فضل الهی. آرزو بر جوانان عیب نیست بالاخره.

۲۱) ۱۴ آبان ۱۴۰۲
اینایی که هی می‌گن پس چرا محور مقاومت فلان نکرد و بهمان نشد من رو یاد توصیفی میندازن که خدا تو قرآن از مخالفای پیامبرا داره. موجوداتی که درخواست تعجیل عذاب داشتن یا به تمسخر می‌پرسیدن «پس این عذاب کی می‌رسه؟!». می‌رسه خوشگلا. به‌موقع‌ش می‌رسه و از ترس چشماتون از حدقه درمیاد. روزگار امتحان خیلی زود می‌گذره و روزگار خفت و عذاب و بدبختی‌تون تو راهه. برای ما چه مرگ تو این مسیر، چه غصه خوردن و دعا کردن و چه زخمی و اسیر شدن و چه از دست دادن عزیزان و اموالمون، همه خیر و برکته و برای شما همه‌ش عذاب و مایهٔ دردسر. حتی لذت‌بخش‌ترین خوشی‌هاتون در واقع مایهٔ عذاب و بدبختی‌تونه. نگران نباشید. هرچیزی به وقتش.

۲۰) ۱۳ آبان ۱۴۰۲
یه کانال شخصی داشتم تو بله که خودش تو به‌روزرسانی جدید تشخیص داده باید حذفش کنه و حذفش کرده😶😐😂 [به‌روزرسانی: درستش کردم]

۱۹) ۱۱ آبان ۱۴۰۲
آمریکا به ایران گفته «نکن»؛ ایران به آمریکا گفته «بس کن»؟😂 حالا کاری به ایران ندارم؛ ولی آمریکا داداش، تو ابرقدرتی مثلا😂

۱۸) ۱۱ آبان ۱۴۰۲
ما با صهیونیست‌ها دشمنیم. چه یهودی باشن، چه مسیحی و چه مسلمان.

۱۷) ۵ آبان ۱۴۰۲
حقیقتا اونا که صراحتا از اسرائیل طرفداری می‌کنن شرف دارن به اینا که می‌گن دعوای اونا به ما چه؟🤬

۱۶) ۵ آبان ۱۴۰۲
بی‌عرضگی و خیانت کشورهای عربی رو می‌بینم و حمایت همه‌جانبهٔ غربی‌ها رو و منطقا نمی‌تونم خوشبین باشم به بهبود وضع غزه. ولی خب، دو رکعت نماز خوندم هدیه کردم به مولا و صاحبمون و نشستم دارم صلوات می‌فرستم چون انتظار دارم معجزه بشه... یا غیاث المستغیثین... هنوز صبرت تموم نشده خداجون؟ :((

۱۵) ۵ آبان ۱۴۰۲
دو سه تا خانم چادری با یکی دو تا نیروی پلیس تو بازار راه می‌رن به خانوما تذکر حجاب می‌دن. یکی از خانم‌هایی که همراهشونه خیلی جوونه و ماسک می‌زنه. به خاطر بیماری؟ یا دوست نداره چهره‌ش دیده بشه؟ وضعیت عجیبیه.

۱۴) ۴ آبان ۱۴۰۲
چقدر خانومای فلسطینی حتی وسط جنگ و درگیری، زیبا، خوش‌پوش و باوقارن.

۱۳) ۱ آبان ۱۴۰۲
یکی از آدمایی که من با خودم می‌گفتم «این چرا این‌جوریه» در مورد یکی دیگه از آدمایی که در مورد اون هم می‌گفتم «این چرا این‌جوریه»، نوشته این چرا این‌جوریه :) نمی‌دونم چرا خوشحال شدم :) حالا البته با اون جنبه‌ای که این دومی در مورد اون اولی به این‌جوری بودن اشاره کرده موافق نیستم؛ ولی در کل.

۱۲) ۳۰ مهر ۱۴۰۲
خلاصهٔ حرفش اینه چون تا حالا تو روابطم مراعات حلال و حرام رو کردم (اگر البته این کار رو هم عملا انجام داده باشه) یه حوری بهشتی محجبه بدین من برم. دقت کنید، این که این دو تا کنار همه حال منو به هم می‌زنه. و الا شما به شکل مستقل دنبال دختر فلان‌شکلی باش؛ کسی کاری بهت نداره. متاسفانه از این جهت اونا که تجربهٔ تعامل بیش‌تر داشته باشن (ولو به حرام)، نگاه انسانی‌تری پیدا می‌کنن. مذهبیای واقعی هم که بحثشون جداست و دمشون گرم.

۱۱) ۲۹ مهر ۱۴۰۲
هنوز راه می‌ره در مورد آزادی بیان و دنیای آزاد و ورزش سیاسی نیست و این خزعبلات سخنرانی می‌کنه. اینا رو دیگه باید بست به گاری حقیقتا. بلکم به گاوآهن.

۱۰) ۲۹ مهر ۱۴۰۲
دنیا قبل از مد شدن این انواع و اقسام اقدامات تهاجمی برای زیبایی، جای بهتری بود.

۹) ۲۸ مهر ۱۴۰۲
چه گنج‌های بزرگ و تموم‌نشدنی‌ان قناعت و اسراف نکردن.

۸) ۲۶ مهر ۱۴۰۲
چقدر ضعیفیم. و چقدر کوچیکیم برای آرزوهای بزرگ. اسامی رو فراموش کنید. نگاه کنید به این که یه امت دینی جرئت نداره بعد از هشتاد سال ظلم دیدن، به حتی حمله به بیمارستان پر از مجروح جواب بده. عرضه نداره. قدرت نداره. نمی‌تونه. تمام توضیحات و توجیهات منطقی رو قبول دارم و به همون اندازه هم حالم از همهٔ اون توضیحات به هم می‌خوره.

۷) ۲۵ مهر ۱۴۰۲
حرومزاده‌ها زدن به بیمارستان... البته که اولین بارشون نیست ولی خدایا، چقدر صبر داری تو...

۶) ۲۴ مهر ۱۴۰۲
من وقتی حالم خوبه یه وقتایی دعای «خدایا یه شوهر بفرست بریم دنبال زندگی‌مون» می‌پرونم. بعد وقتی موردش پیش میاد مثل جنی که بسم‌الله شنیده باشه غیب می‌شم تو غار تنهایی‌‌م. تنها راهش اینه به‌زور منو بنشونن سر سفرهٔ عقد. اونم که عقد باطله این‌شکلی. خلاصه یادم بندازید این‌دفعه از این دعاها نکنم.

۵) ۲۲ مهر ۱۴۰۲
جسمم این‌جاست و روحم فلسطین...

۴) ۲۱ مهر ۱۴۰۲
این که هان سوک کیو امسال ۵۹ساله می‌شه ناراحتم می‌کنه :/

۳) ۲۱ مهر ۱۴۰۲
کاش این احساس عجز بی‌نهایتی که داریم ما رو بکشه بلکه حداقل دیگه تو این دنیا مجبور نباشیم این همه خواری رو تحمل کنیم... این چه عذابیه که فقط می‌تونیم از دور تماشا کنیم و غصه بخوریم؟ خدایا خودت کمکشون کن... کمکمون کن...

۲) ۲۰ مهر ۱۴۰۲
برای نوشتن مورد قبل یادم نبود الان چه سالیه! یعنی یه لحظه شک کردم ۱۴۰۱ه یا ۲! تا حالا برای چک کردن سال به تقویم گوشی مراجعه نکرده بودم که الحمدلله قفل این مرحله هم باز شد😂

۱) ۲۰ مهر ۱۴۰۲
هیچ‌وقت انقدر احساس «کاش منم الان کنار فلسطینی‌ها بودم» نداشتم...