فرض کنید تمام مشکلات دنیا حل شده؛ در همه عالم صلح برقرار شده؛مردم دنیا به آرامش و خوشبختی رسیده‌اند و همه تبعیض‌ها و ظلم‌ها از بین رفته‌اند؛ فقط در یک نقطه دور افتاده از این جهان کودکی وجود دارد که غمگین است و تنها کسی که می تواند به او کمک کند شما هستید. با این حال به هر دلیلی امکان استفاده از وسایل حمل و نقل را ندارید و باید پیاده به دیدنش بروید.‌(‌برای سفر روی آب، قایق در اختیارتان هست) در طول مسیر با مشکل خاصی مثل دزدها یا خلاف‌کارها رو‌به‌رو نمی‌شوید؛ ولی خودتان ممکن است بیمار شوید.

فاصله‌ای هم که باید برای دیدن این کودک و کمک به او طی کنید، تقریبا به اندازه کل کره زمین (‌مثلا از نواحی شرقی چین تا مناطق غربی ایالات متحده) است؛ ضمنا با کمک نکردن شما به آن بچه، اتفاق وحشتناکی نمی‌افتد، مثلا آن کودک خودکشی نمی‌کند یا به راه خلاف کشیده نمی‌شود، ولی به هر حال بچه شادی هم نخواهد بود تا وقتی که شما را نبیند؛ حالا سوال این است که آیا این کار را انجام می دهید؟ حاضرید تمام کره زمین را پیاده برای فقط خوشحال کردن یک بچه طی کنید؟

اگر به جای بچه، یک فرد بزرگسال باشد چطور؟

و اگر به جای انسان، یک حیوان به کمک شما و فقط هم شما احتیاج داشته باشد چی؟

و اگر هیچ موجود زنده‌ای در کار نباشد، تمام عالم به صلح و خوشی مطلق رسیده باشد و فقط مانده باشد تعمیر یک درِ بزرگ آهنی که فقط از دست شما بر می‌آید چطور؟‌(‌آخرین و تنها مشکل موجود در دنیا تعمیر همین در آهنی است)

برای کدام یک از این‌ها حاضرید تمام زمین را پیاده طی کنید؟


لطفا حتما نظرتان را بگویید. ممنون:)